
CityTrainer Urban Tilburg
Opdrachtgever: Gemeente Tilburg
Soort: Social-media campagne
Matties: urbanamtenaar, JOSTAKID & Zoë Gielen
Jongeren van de straat bereiken door in te spelen op wat ZIJ vet vinden
Hoe bereik je ‘jongeren van de straat?’ Nou, in ieder geval niet door ‘yo yo yo’. Dat is namelijk niet cool, en enorme cringe. Hoe het niet moest wist ik, en ik had ook wel een idee over hoe het wel moest.
Samen met een fantastisch team bestaande uit een projectleider, designer JOSTAKID en copywriter Zoë kregen we van de Gemeente Tilburg de volledige creatieve vrijheid om twee maanden lang content te maken voor jongeren die goed waren in urban sports, dans, rap of zang. Mediamattie trad op als campagnebewaker, verzon concepten en stuurde het team aan. Het resultaat? De minimale vereiste om een pilot van het project te draaien zat binnen no-time vol met enthousiaste jongeren en de doelen werden al in de tweede week naar boven bijgesteld. Zó bereik je ‘jongeren van de straat!’