Van de noot een deugd maken.

Hoe een innovatief stukje agro-automatisering een like-bom op Linkedin werd...

De uitdaging...

Eens in de zoveel tijd wordt er iets uitgevonden waarvan je denkt… ‘waarom was dat er nog niet eerder?’ De Groot Agro & Ontwikkeling deed zo een uitvinding met de notenraper. Ontwikkeld door studenten van de Avans Hogeschool stond de eerste demonstratie van de robot eind januari gepland. Tijd om de wereld te laten weten welke innovatie de agro-industrie te wachten staat. Eigenaar Rob zocht nog een goede manier om dat te doen, en dus benaderde hij Mediamattie voor wat advies…

De oplossing...

Na een korte spar-sessie met Mediamattie kwamen we er al snel achter dat een fotoreportage + social media bericht de meest kostenefficiënte manier was. De foto’s moesten een mooie industriële vibe uitstralen die de robot in al z’n glorie liet shinen. Het social media bericht werd in samenwerking met Rob zelf geschreven zodat het zo persoonlijk mogelijk overkwam. Dit was zijn project en hij moest dat wereldkundig maken, vonden we allebei. Het eindresultaat was nog vetter dan we van tevoren durfde te hopen…

Het resultaat

De kracht van goede foto’s (verzorgd door YVconcepts) met een ijzersterke copy bewees zich volop. Binnen de kortste keren was het Linkedin-bericht met 235 likes, hartjes en felicitaties by far Rob z’n meest gelikete bericht ooit. Tientallen comments zorgde voor veel interactie onder de post, waardoor het algoritme z’n werk deed en zelfs mensen buiten zijn eigen netwerk het bericht volop te zien kregen.

We zijn eerlijk… dit hadden we ook niet in deze grootte verwacht. Maar trots zijn we wel.
We hebben ge-noten.

Plan de c(h)ampagne

Nadat we kennis hebben gemaakt doorlopen we deze 4 stappen voordat de champagne open kan…

Visualiseren

We stellen vast wat we willen bereiken met wat we gaan maken.

Brainstormen

We gooien zoveel mogelijk krankzinnige ideeën op. Niets is fout.

Samenvoegen

We evalueren alle ideeën en combineren die resultaten tot 1 gouden eindconcept.

Evalueren

We kijken achteraf samen naar welke impact het concept heeft gemaakt.

Zullen we een drankje doen?

Kies hieronder jouw favoriet!

Koffie

Thee

Fris

Biertje

Of stuur een mailtje naar verrasme@mediamattie.nl

Specialiteiten

Info

Copyright © 2023 Mediamattie

Kop koffie doen?

Kop thee doen?

Frisje doen?

Biertje doen?