De uitdaging
Eens in de zoveel tijd wordt er iets uitgevonden waarvan je denkt… ‘waarom was dat er nog niet eerder?’ De Groot Agro & Ontwikkeling deed zo een uitvinding met de notenraper. Ontwikkeld door studenten van de Avans Hogeschool stond de eerste demonstratie van de robot eind januari gepland. Tijd om de wereld te laten weten welke innovatie de agro-industrie te wachten staat. Eigenaar Rob zocht nog een goede manier om dat te doen, en dus benaderde hij Mediamattie voor wat advies…
De oplossing...
Na een korte spar-sessie met Mediamattie kwamen we er al snel achter dat een fotoreportage + social media bericht de meest kostenefficiënte manier was. De foto’s moesten een mooie industriële vibe uitstralen die de robot in al z’n glorie liet shinen. Het social media bericht werd in samenwerking met Rob zelf geschreven zodat het zo persoonlijk mogelijk overkwam. Dit was zijn project en hij moest dat wereldkundig maken, vonden we allebei. Het eindresultaat was nog vetter dan we van tevoren durfde te hopen…
Het resultaat
De kracht van goede foto’s (verzorgd door YVconcepts) met een ijzersterke copy bewees zich volop. Binnen de kortste keren was het Linkedin-bericht met 235 likes, hartjes en felicitaties by far Rob z’n meest gelikete bericht ooit. Tientallen comments zorgde voor veel interactie onder de post, waardoor het algoritme z’n werk deed en zelfs mensen buiten zijn eigen netwerk het bericht volop te zien kregen.
We zijn eerlijk… dit hadden we ook niet in deze grootte verwacht. Maar trots zijn we wel.
We hebben ge-noten.