De uitdaging
Heb jij wel eens van een ‘Customer Data Platform’ gehoord? De kans is groot dat het antwoord op die vraag, net als bij heel wat meer mensen nu ‘nee’ is. CDP’s zijn complexe en geavanceerde tools, verre van de alledaagse technologie. En toch zit er mega veel waarde in voor ieder bedrijf groter dan 50 medewerkers. Het bedrijf Intouch365 dat CDP’s inricht zocht een begrijpelijke manier om grote organisaties enthousiast te maken voor zo’n customer data platform…
Eigenaar Marijn van Haperen en Kjelwyn deden n.a.v. het befaamde ‘drankje’ op 9 juli 2022 hun eerste strategiesessie samen, door het invullen van de 10 vuist-regels kwam al gauw de sterke en minder sterke punten van de marketing van het bedrijf naar voren. Vooral de aanwezigheid op sociale media gaf volop kansen, die tot dat moment onbenut waren… Mediamattie to the rescue! 😎
De oplossing...
Na de strategische brainstorm ging Mediamattie als een speer aan de slag. Al snel hadden we een social media kalender op tafel liggen, met daarop alle vormen van content die je maar kunt bedenken. Video’s, podcasts, swipe-posts, blogs… we gooiden het allemaal in de mix. Telkens met één rode draad. Die complexe technologie van CDP’s zo simpel mogelijk maken. We wilden dat iedereen met ook maar een klein beetje interesse in data in kon stappen.
Om de communicatie zo soepel mogelijk te laten verlopen zit Kjelwyn iedere donderdag bij het hele team op kantoor. Vaak wordt daar serieus gewerkt, maar vaak genoeg ook niet! 😉 (maar vertel dat vooral Marijn niet) Inmiddels hebben we op kantoor een heuse Slimste Collega (afgeleid van De Slimste Mens) geintroduceerd. Het houdt de samenwerking leuk, luchtig en de lijntjes blijven enorm kort. Dit wordt door alle partijen enorm gewaardeerd.
Het resultaat
Oké sorry, we gaan even flexen, want hier zijn we trots op. Het regelmatig posten van inhoudelijke content met een vleugje creativiteit heeft de band tussen Intouch365 Een Microsoft enorm versterkt. Een samenwerking die ze tot vandaag de dag veel klanten, kennis en autoriteit oplevert. Verder heeft de online zichtbaarheid volgens eigenaar Marijn “geholpen om een stevige voet tussen de deur te krijgen binnen de onderwijs-sector” (één van de drie branches waar Intouch zich op focust). Marijn wordt gevraagd om op grote events te spreken voor het onderwijs, door de webinars zijn meerdere leads en klanten gegenereerd en de volgers van de bedrijfspagina zijn in een jaar tijd verdubbeld. Het bedrijf kon het afgelopen jaar groeien van een team van twee naar een team van negen.
Intouch365 heeft ondanks de sterke groei het afgelopen jaar zeker geen kleinere ambities gekregen. Het wil marktleider zijn bij het inrichten van CDP’s voor organisaties en doet er alles aan om die positie te bereiken en behouden. Eén ding is zeker; zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, zul je die al snel online zien verschijnen. Intouch365 is mede door de social-media-aanwezigheid een organisatie anno 2023 en zeker niet bang om dat te laten zien.