De uitdaging
Wat moeten ‘we’ veel hè… Het lijkt wel hoe jonger je bent, des te meer je tegenwoordig MOET doen… En dat heeft, zeker als je jong bent, een enorme impact op je gezondheid en de toekomst…
Charismatisch spreker Enrique en stress-coach Mireille bundelden daarom hun krachten en richtten Mentali-Tijd op. De naam was er, het concept ook; een verzameling aan trainingen waardoor je op een interactieve manier lekkerder in je vel gaat zitten. Maar een logo, huisstijl en campagne om jongeren te bereiken… die moest nog verzonnen worden. En dus werd in de achtertuin van De Nieuwe Veste samen met Mediamattie een plan bedacht…
De oplossing...
Door jongeren online op een leuke manier aan het denken te zetten over hun zelfvertrouwen, mentale gezondheid en stress, creëer je over deze belangrijke onderwerpen stapje voor stapje steeds meer bewustzijn. Zelfontwikkeling is een ‘hot’ onderwerp onder jongeren en dus was er in theorie genoeg draagvlak voor de online content. Door kleine ‘life-hacks’ via de Instagram en Tiktok-kanalen van Mentali-Tijd werden jongeren enthousiast gemaakt om ook de trainingen in het écht te volgen.
De teksten bij de posts werden geschreven door een ’tekstschrijf-mattie’ die al jaren ervaring heeft met werken met jongeren, omdat voor deze doelgroep niets irritanter is dan iemand die ze niet begrijpt. Tone of voice = key.
Door Enrique en Mireille als gezichten van de campagne in te zetten werden twee herkenbare persoonlijke bakens gecreëerd, die als houvast diende voor de doelgroep.
Het resultaat
Door gebruik te maken van de slimste algoritme-trucs, de nieuwste kennis van Tiktok en een consistente post-strategie werd een ijzersterk merk online neergezet. Al snel vielen de post de doelgroep op en groeide het volgersaantal onder familie, vrienden en fans. Door consistent te blijven posten werd uiteindelijk zelfs de eerste viral bereikt, en niet lang daarna kwam de tweede. Een filmpje waarbij Enrique midden op de Grote Markt in Breda ging leggen om uit te leggen dat je prima kunt doen wat je zelf wil. De video bereikte al 67.000 mensen. Aan de reacties te zien is het overgrote deel van die groep ook de daadwerkelijke doelgroep. De filmpjes en posts zorgde voor tientallen reacties van jongeren die met elkaar in gesprek gingen over hun mentale gezondheid en hoe ze deze konden verbeteren. Een lanceringscampagne vol impact.
Enrique en Mireille dank voor jullie inzet en vetrouwen in Mediamattie. Door jullie is de campagne een gigantisch succes geworden. Tot de volgende!
Ook de aandacht grijpen en impact maken in het leven van jongeren, dat al vol met prikkels zit? Mediamattie weet hoe. Plan een drankje in door de knop onder aan de pagina. Tik ‘m aan!