De uitdaging
Geld uitgeven doet altijd pijn. Dat is zelfs wetenschappelijk vastegesteld. Direct na een uitgave begint de zogenaamde ‘buyers-remorse’, dat is een psychologisch reactie waardoor een gevoel van spijt op komt direct na je uitgave. Dit kan leiden tot een onmiddelijk gevoel van wantrouwen naar de partij waar je het geld hebt uitgegeven. Hoe zorg je er dan toch voor dat mensen nadat ze een aanbetaling hebben gedaan een glimlach op hun gezicht krijgen? Met die vraag benaderde Park Tegelwerken en Badkamers Mediamattie. We bedachten een kleine, maar persoonlijke manier om de klant direct gerust te stellen. Gewoon via Whatsapp…
De oplossing...
De oplossing was even simpel als geniaal… een Whatsapp-sticker! Dat is een kleine afbeelding die je kunt versturen via een appje. Te vergelijken met een emoji, maar dan een stuk groter.
De WhatsApp-sticker voor Park Tegelwerken & Badkamer is heeft letterlijk de vorm van een tegel in de stijl van het merk. Het toont hun logo en een pakkende zin met woordgrap, waardoor klanten zich gewaardeerd voelen en een glimlach op hun gezicht krijgen wanneer ze de sticker zien.
Het resultaat
Gregory van Park Tegelwerken is nog altijd heel tevreden met de Whatsapp-sticker en gebruikt deze volop wanneer een klant een aanbetaling heeft gedaan. Hij krijgt er leuke reacties op. Een relatief klein project, maar stiekem heel erg leuk om over na te denken!